Debata OPEN DESIGN FACTORY. Otevřené továrny rozvíjí cestovní ruch, budují brand i lokální komunitu

Debata OPEN DESIGN FACTORY proběhne 21. 2. 2025 v prostorách Uměleckoprůmyslového muzea Moravské galerie v Brně. Přínos firemní politiky otevřených dveří v ní proberou členové AČPD, přední čeští designéři a ministr pro místní rozvoj Petr Kulhánek.

Exkurze do výroby, podniková prodejna, restaurace, ubytovací zařízení, sportoviště, zapojení do lokálního dění. Jaký je potenciál otevřených firem pro cestovní ruch? A jak tento trend podporuje stát? Otevřenost firem láká návštěvníky do regionu, ale promítá se i do příjmů firmy a má vliv na budování lovebrandu. Tato témata rozvíří moderátor Petr Šimůnek v debatě s majiteli a zástupci našich členských firem, předními českými designéry a ministrem pro místní rozvoj Petrem Kulhánkem.

Kdo se v rámci debaty podělí o svůj pohled na věc? Jan Press (ředitel Moravské galerie), David Karásek (majitel mmcité a místopředseda AČPD), Jana Zielinski (ředitelka Designblok), Kateřina Kadlecová (majitelka USSPA a místopředsedkyně AČPD), Aneta Hoffmannová (marketingová ředitelka Bomma a Rückl), Jan Plecháč (kreativní ředitel Moser), František Novosad (majitel Sklárny Harrachov), Petr Vavrouška (marketingový manažer EGOÉ) a Vladimír Žák (spoluautor interiéru návštěvnického centra Sonnentor)

Fenomén otevřených továren získává na popularitě po celém světě. Umožňuje lidem nahlédnout do zákulisí výroby, pochopit procesy a technologie, které stojí za produkty, jež denně používají, ale třeba i jejich cenou a kvalitou. Tato transparentnost posiluje důvěru mezi společnostmi a veřejností, má pozitivní dopad na budování brandu a identity značky a v neposlední řadě podporuje vzdělávání a může inspirovat mladé talenty v profesní dráze. Návštěvnická centra nebo třeba gastronomické provozy nebo kulturní prostory v rámci firem pak mají vliv i na příliv turistů a budování lokální komunity.

„Otevřenost firem hezky ilustruje i jejich provázanost s dalšími provozy, jako jsou restaurace, sportoviště nebo ubytovací služby, a také třeba zapojení firem do organizace lokálních akcí, spolupráce s místními školami, institucemi, spolky a místní samosprávou na dění v obci. To vše pozitivně přispívá nejen k podpoře cestovního ruchu v oblasti, ale i budování místní komunity, nezbytné pro udržení tradičních řemesel a zaměstnanosti v regionu,“ říká Kateřina Kadlecová, majitelka firmy USSPA a místopředsedkyně AČPD.


Akce se koná ve spolupráci Moravské galerie v Brně, Asociace českého průmyslového designu a Cen Czech Grand Design a navazuje na předchozí úspěšné debaty.